Інформація про оренду авто


1
Передмова
Зростання оренди легкового або вантажного транспорту зумовлене потребою у діловій поїздці чи дозвіллі, відсутністю авто чи його несправністю, або бажанням не мати клопоту й витрат, пов’язаних зі своїм авто.

Оренда легкового або вантажного транспорту повинна бути нескладною, особливо, якщо Ви дотримуєтеся наступних простих рекомендацій. У цьому керівництві Ви ознайомитеся з усією інформацією, необхідною для оренди автомобіля - у Вашій країні чи закордоном.

Пpo LEASEUROPE

Leaseurope об’єднує 47 асоціацій-учасників, які спеціалізуються на лізингу та довгостроковій та/або короткостроковій оренді автомобілів у 34 європейських країнах, в яких вони представлені. Обсяг пропонованих учасниками Leaseurope продуктів охоплює діапазон від купівлі у розстрочку та фінансового лізингу до операційного лізингу активів усіх категорій (автомобілі, обладнання, нерухомість) та включає короткострокову оренду легкових автомобілів, фургонів та вантажівок. За оцінками Leaseurope представляє близько 96% від загального європейського лізингового ринку та кількості компаній, представлених через свої асоціації-учасники, за допомогою яких вдалося досягти нових лізингових обсягів у понад 330 млрд євро в 2008 році.

Місія Федерації полягає у представництві європейської галузі з лізингу та оренди авто та в забезпеченні того, щоб голос цього сектору був почутий тими, хто формує європейську та міжнародну політику. Leaseurope також прагне просувати продукти з лізингу та оренди авто та досягати європейського рівня у статистиці, пов’язаної з ринком, що його представляє компанія.

Замовлення автомобіля

Якщо Ви бронюєте чи замовляєте оренду по телефону, звертайте особливу увагу на те, що включено, а що не включено до послуг, які надаються. Ви можете попросити надіслати Вам додаткову інформацію електронною поштою, або отримати посилання на веб-сайт, на якому Ви можете знайти положення та умови оренди. Особливу увагу приділяйте тому, які послуги включено до орендної плати, а які - ні, наприклад:

Чи включає тариф необмежений пробіг в милях?

Яка додаткова плата за пошкодження?

Чи включає тариф ПДВ?

Чи існує додаткова плата за місце розташування (багато майданчиків в аеропортах її встановлюють)?

Чи існують будь-які обмеження, що застосовують в тарифі (наприклад, тарифи вихідного дня звичайно передбачають повернення автомобіля до встановленого часу вранці в понеділок)?

Чи існує додаткова плата у випадку приймання та повернення автомобіля у різних місцях?

Чи існує додаткова плата у випадку подорожі у іншу країну?

Важливо правильно вибрати автомобіль для Ваших потреб. Оскільки компанія з оренди не може завжди гарантувати точну комплектацію чи модель автомобіля, Вам потрібно вибрати групу категорії автомобіля, яка найбільше відповідає Вашим потребам, особливо якщо Ви перевозите багаж чи пасажирів. Якщо Ви бажаєте замовити додаткові продукти, включаючи дитячі сидіння, ланцюги проти ковзання чи супутникову навігацію, спитайте про них під час замовлення та переконайтеся, що Вам повідомили про будь-які додаткові витрати.

Які документи Вам потрібні?

Вам буде потрібне діюче водійське посвідчення на тип автомобіля, який Ви орендуєте, європейське посвідчення особи та/або паспорт и, можливо, інші документи, такі як дійсний розрахунок за комунальні послуги і т.п.

Якщо Ви маєте водійське посвідчення з фото, Вам потрібно взяти з собою посвідчення із фото та його паперову копію. Уточніть в компанії з оренди авто, що ще Вам буде потрібно для замовлення автомобіля. Наприклад, Вам знадобиться діюча кредитна картка для замовлення у багатьох компаніях, а у випадку оренди автомобілів високої вартості можуть знадобитися декілька кредитних карт.

Замовлення автомобіля закордоном

Якщо Ви плануєте взяти авто на прокат в іншій країні, Ви повинні повідомити про це компанію з оренди, оскільки Вам потрібно отримати її дозвіл. Якщо Ви отримаєте дозвіл на оренду автомобіля закордоном, ця компанія повинна забезпечити Вас правильною документацією на автомобіль, автострахування та страхове покриття на випадок поломки.

Переконайтеся, що Ви ознайомлені з правилами дорожнього руху, що діють в країні, яку Ви відвідуєте; наприклад, обов’язкова наявність світловідбиваючих жилетів для Вас та Ваших пасажирів або попереджувального трикутника для Вашого автомобіля. Ваша компанія з оренди може допомогти Вам ознайомитися з вимогами країни, в яку Ви виїжджаєте.

У пункті оренди автомобіля

Підписання договору оренди

Договір оренди є офіційним контрактом між Вами та компанією з оренди, у якому викладена докладна інформація щодо положень та умов оренди автомобіля. Він містить інформацію про автомобіль, за який Ви погоджуєтеся сплачувати орендну плату, та будь-які додаткові пункти, а також відомості про початок та закінчення строку оренди. Завжди приділяйте багато часу для того, щоб забрати автомобіль та прочитати договір оренди. Переконайтеся, що Ви розумієте умови оренди перед підписанням договору.

Вам також повинні повідомити про:

Пробіг

Якщо Ви повинні сплатити за надлишок пробігу, будь-ласка, переконайтеся, що Ви розумієте, якою є щоденна дозволена норма та на якій основі розраховується оплата за перевищення визначеного пробігу. Коли Ви берете та повертаєте автомобіль, переконайтеся, що пробіг правильно зазначено в договорі оренди.

Страхування на випадок автомобільної аварії та збитків

Ви несете відповідальність щодо будь-яких збитків та повної вартості, що підлягають стягненню у разі будь-якої шкоди, нанесеної прокатному автомобілю до його повернення і після повного огляду працівником компанії з оренди. Проте, щоб захистити Вас від потенційних витрат, компанія з оренди може запропонувати Вам страхове покриття на випадок автомобільної аварії та збитків, детальна інформація про яке буде відображена в договорі оренди.

Якщо Ви погодилися на це покриття, Ваша відповідальність обмежується надлишковою сумою, зазначеною у договорі оренди.

Страхування на випадок викрадення авто

Страхування на випадок викрадення авто передбачає покриття у разі викрадення авто або його пошкодження під час спроби його викрадення. Якщо Ви погоджуєтеся на це покриття, Ваша відповідальність обмежується надлишковою сумою, зазначеною у договорі оренди.

Винятки щодо страхування на випадок викрадення авто або збитків

Ви повинні перевірити, чи існують будь-які винятки щодо страхування, наприклад, лобове скло, шини або пошкодження даху? Завжди чітко з’ясовуйте, що включено, а що ні, у страхове покриття, запропоноване компанією з оренди. Якщо Ви не розумієте якийсь аспект у Вашій страховці або невпевнені, що покривається нею, зверніться до компанії з оренди за роз’ясненням перед тим, як підписати договір.

Паливо

Більшість компаній з оренди авто запропонують Вам різні варіанти щодо палива для автомобіля. Зазвичай існують три варіанти на вибір:

- Купівля паливного баку у компанії з оренди та повернення автомобіля без палива;

- Забирання автомобіля з повним баком та повернення його з повним баком;

- Оплата компанії з оренди за паливо, яке Ви використаєте;

Завжди уточняйте в компанії з оренди, якою є її політика щодо поповнення палива, та якими є рівні наповнення паливного баку на момент забирання автомобіля та його повернення. Коли Ви забираєте автомобіль, уточніть тип палива, що підходить до нього. Велика кількість фургонів та зростаюча кількість легкових авто споживає дизельне паливо. Використання бензину для дизельного двигуна або дизельного палива для бензинового двигуна спричиняє серйозні пошкодження, за які Ви можете нести відповідальність. Якщо Ви невпевнені у типі палива, що його потребує автомобіль, уточніть це в компанії з оренди перед початком подорожі.

Перевірка автомобіля

Компанія з оренди повинна надати чистий, сучасний та безпечний автомобіль, який проходить ретельну перевірку перед кожним періодом оренди.

Огляньте автомобіль уважно під час забирання автомобіля зі всіх боків та перевірте, чи немає будь-яких ознак пошкоджень. Зверніть увагу на будь-які подряпини, вигинання, вм’ятини або зношені частини та переконайтеся, що вони прописані у договорі оренди. Не забудьте перевірити також і салон автомобіля, у тому числі наявність запасного колеса та інструментів. Переконайтеся, що будь-які пошкодження повністю записані у договорі оренди та що Ви повністю задоволені станом автомобіля перед підписанням договору.

Якщо Ви не можете провести перевірку автомобіля через погану погоду або погане освітлення, переконайтеся, що це зафіксовано у договорі оренди. Проте, Ви можете оглянути автомобіль протягом відповідного проміжку часу після приймання автомобіля та сповістити компанію з оренди негайно після виявлення будь-якого пошкодження. Якщо Ви це не зробите, це може означати Вашу відповідальність за будь-яке нове пошкодження, виявлене на момент завершення договору - іншими словами, будь-яке пошкодження, не зафіксоване у Вашому договорі оренди на початку оренди.

Під час оренди

Що відбувається у випадку поломки?

Більшість орендних автомобілів забезпечена технічною допомогою на дорозі. Якщо це передбачено, Ви повинні уточнити, яка компанія з технічної допомоги співпрацює з компанією оренди та пересвідчіться, що Вам надали її контактну інформацію. Якщо вона не включена, дізнайтеся про це у Вашій компанії з оренди.

Що відбувається у випадку аварії?

Якщо Ви потрапили в аварію, Ви не повинні визнавати свою відповідальність перед будь-якою третьою стороною, залученою в аварії. Ви повинні взяти імена та адреси всіх учасників, включаючи свідків, та негайно зателефонувати до найближчої філії компанії, в якій Ви взяли автомобіль в оренду. Ви також повинні заповнити форму щодо автоаварії під час повернення автомобіля.

Порушення правил дорожнього руху.

Якщо Ви порушили правила дорожнього руху під час оренди автомобіля, будь-ласка, зверніть увагу на те, що Ви можете нести відповідальність за додаткові витрати окрім штрафу. Кожне порушення розглядається та аналізується по-різному залежно від типу штрафу та компанії з оренди, в якій Ви взяли автомобіль на прокат.

Повернення автомобіля

Ви повинні повернути автомобіль у гарному стані. Ви несете відповідальність за будь-який ремонт або відшкодування витрат у разі пошкодження або вандалізму.

Пошкодження

Виділіть достатньо часу, особливо в зайнятих пунктах оформлення оренди таких як аеропорти, під час огляду автомобіля при поверненні. Переконайтеся, що огляд автомобіля проводить працівник компанії з оренди авто, та що обидві сторони погоджуються, занотовують пошкодження та підписують всі копії договору оренди. Якщо Ви потрапляли в аварію, Ви повинні заповнити та підписати форму-звіт про аварію.

Якщо Ви нанесли автомобілю незначне пошкодження, компанія з оренди може не здійснювати негайний ремонт автомобіля та може використати попередній розрахунок майбутнього ремонту автомобіля. Як альтернативний варіант, деякі компанії з оренди можуть отримати розрахунок актуальної вартості ремонтних робіт від станції техобслуговування. Якщо Ви повернете автомобіль у стані, непридатному для подальшої оренди, Ви також повинні покрити витрати, пов’язані з неможливістю використання автомобіля. Ці витрати стягуються компанією з оренди для покриття втраченого доходу через несправність автомобіля.

Що відбувається, якщо я повертаю автомобіль в неробочий час?

Деякі компанії з оренди дозволяють повернення автомобіля, коли офіс компанії з оренди зачинено. Проте, Ви повинні повністю розуміти ризики та приховані недоліки цього перед тим, як погоджуватися на це. Ми наполегливо рекомендуємо Вам завжди повертати автомобіль протягом звичайного робочого часу.

Якщо компанія з оренди дозволяє Вам повертати автомобіль в неробочий час, Ви будете нести відповідальність за стан автомобіля до того, як працівник компанії зможе провести повну перевірку автомобіля. Це означає, що витрати за будь-яке пошкодження, нанесене автомобілю протягом часу, коли автомобіль залишається недоглянутим, є Вашою відповідальністю. Для мінімізації цього ризику, наполегливо рекомендуємо Вам зробити фото салону та екстер’єру автомобіля у разі паркування автомобіля в пункті повернення.

Після оренди

Після закінчення оренди Ви можете понести додаткові витрати, пов’язані з пошкодженням або порушенням правил дорожнього руху. Якщо Ви бажаєте оскаржити будь-які з цих витрат, будь-ласка запитайте в компанії з оренди супровідну документацію.

Як подати скаргу

Кожна компанія з оренди має відділ обслуговування клієнтів, який може працювати зі скаргами щодо будь-якого етапу процесу оренди автомобіля. Залежно від компанії, бажаним методом звернення буде повідомлення електронною поштою, телефоном або рекомендованим листом. Ви можете отримати додаткову інформацію на вебсайті компанії.